Tuesday, January 15, 2013

Siapa itu Fandi Ahmad-Jurulatih Johor Darul Takzim




Fandi Ahmad Legenda Bola Sepak Singapura


Beliau adalah jutawan bola sepak pertama di Singapura, dengan rentetan tawaran pengesahan lumayan.

Tetapi pada tahun 2001, jualan kereta Anugerah Kencana Auto merudum. Walaupun Fandi telah ditarik keluar dari syarikat itu awal, dia adalah penjamin dua rakan kongsi perniagaan, yang bankrap.

Beliau terpaksa menanggung hutang.

Perniagaan makanan, ditubuhkan dengan sahabatnya Malek AWAB dan Kadir Yahaya pada tahun 1999, juga gagal  dan telah dijual dua tahun kemudian.



Ia juga dikatakan mempunyai aset hartanah di Singapura, Kuala Lumpur dan Johor dan telah dijual kerana kerugian atau ditarik oleh bank.

Tetapi ia seolah-olah hari-hari gelap akhirnya belakangnya.

Hanya Disember lepas, The New Paper dan The Sunday Times melawat Fandi dan keluarganya di rumah mewah mereka di Jakarta. Ia adalah gambaran kepada kekilauan kejayaan.



Beliau mempunyai kolam renang, kereta chauffeured, pembantu rumah, isteri yang cantik dan lima kanak-kanak yang mungkin telah mewarisi kedua-dua paras rupa yang handsome dan bakat bola sepak yang mencanak.

Beliau menerima bayaran yang lumayan - hasil dari jurulatih teratas dalam liga bola sepak terulung di Indonesia.

Dan walaupun menempuh segala kesukaran hidup,kini dia mula mengorak langkah dan yang terbaru dia sekarang bersama Johor Darul Takzim,evolusi Liga Malaysia sebagai kelab bola sepak yang terkaya di Malaysia.

Biografi ringkas tentang latar Belakang Fandi Ahmad

Beliau adalah antarabangsa Singapura bongsu, lelaki yang menjaringkan gol menentang Inter Milan ketika bermain untuk Belanda kelab FC Groningen, ikon yang memberikan KL, Pahang dan Singapura Piala Malaysia kemuliaan.

Sebagai jurulatih, beliau mengetuai SAFFC gelaran Liga-S dan sebagai penolong jurulatih pasukan kebangsaan, beliau telah membantu Singapura memenangi Piala Tiger. Sekarang beliau bersama Johor Darul Takzim



 What the inside.what the outside

No comments: