Monday, July 29, 2013

Fenomena Scram Di Malaysia

Hye semua. Hari ni aku ingin buat review sikit la mengenai fenomena Scram di Malaysia ni. Mula2 terpana jugak la bile melihat abam2 hensem yang naek scram ni. Bergaya jugak eh.. Dengan Helmet full Face lagi.Mengancam jugak.Tup dengan pantas nya minda aku terlintas,apakah catalyser yang digunakan sehingga ia menjadi satu fenomena di Malaysia.Selidik punya selidik,rupa-rupanya harga nya murah. Around 5k dah dapat sebijik. Yang 150 cc..Hmm..aku pon pegi la tengok brand ape mamat ni pakai.Antara yang kelihatan,
  1. Demak
  2. Nimota
  3. KTN
  4. Kawasaki
Kecunan nya telah menambat hati ku walaupun aku ada nostagia buruk mengenai motor keluaran Korea/China ni.Enjin yang kurang tahan dan bergegar satu motor.Nak tercabut punggung aku.Ini adalah pengalaman aku sendiri yang pernah memakai model JRD klon Lagenda 115.. Dan aku ada sedikit gambar untuk belanja mata korang..hehe


demak 150



No comments: